Het zal allemaal vast heel grappig bedoeld zijn, die quotes met ‘wat jij het laatst gegeten hebt wordt de naam van jouw baby’. Maar, weet je, in de eerste 3 maanden van de zwangerschap was ik blij als ik überhaupt wat binnen hield! Ik had ontzettende last van maagzuur en leek daarna drie maanden te willen compenseren!

Dus laten we heel grappig zijn maar ook een beetje serieus graag. En nog liever een beetje hip in plaats van dat grijze muizen gedoe. Ik word mama, maar blijf ook nog gewoon een leuk wijf!

Bij 80% van de zwangere vrouwen komt misselijkheid voor! Helaas is er ondanks dit hoge aantal geen algemeen advies te geven wat bij iedereen helpt tegen de misselijkheid. We weten wel dat het wordt veroorzaakt door het hCG-hormoon, de sneltreinvaart waarin jouw lichaam verandert en NATUURLIJK psychologische en emotionele factoren…

Hieronder staan een aantal tips die je misschien kunnen helpen om van je misselijkheid af te komen

  • Eet kleine beetjes
  • Eet niet te vet of te pittig/gekruid
  • Eet iets voordat je uit bed komt (leg de avond daarvoor alvast een cracker klaar)
  • Eet gember of gemberthee (4x daags 250 mg)
  • Een multivitamine voor zwangere slikken
  • RUST, het is makkelijker gezegd dan gedaan, maar NEEM RUST
  • Er bestaat een armband tegen misselijkheid, gebaseerd op acupressuur (klinisch getest)

Dit zijn enkele tips!

Maar vergeet vooral niet lekker jezelf te blijven in een wereld vol goed bedoelde adviezen en door Google opgeleide artsen…

Liefs, Roos
Online Verloskundige

Bronnen

nhg.org
henw.org